Szolgáltatásaink
A Létra projekt szolgáltatása pszichológus és mentálhigiénés szakemberek valamint irodalomterapeuták önkéntes tevékenysége által valósul meg.
Egyéni és családi szolgáltatások
Mentálhigiénés segítő beszélgetés
A segítő beszélgetés során a segítő szakember értő figyelme mellett a kliens megtapasztalja az elfogadás és a bizalom érzését. A támogató légkörben a kliens mozgósítani tudja kreatív energiáit, tudatosíthatja saját erőforrásait, újfajta érzéseket és nézőpontokat fedezhet fel.
A segítő beszélgetés célja, hogy a kliens elmozduljon abból a megrekedt érzelmi-, gondolati állapotból, amivel érkezett és képes legyen a saját megoldási lehetőségeit felismerni.
Pszichológiai tanácsadás
A pszichológiai segítségnyújtás során a bizalom, megértés, a meghallgatottság élményére alapuló légkörben kerül sor a beszélgetésekre. A szakember elsősorban abban nyújt segítséget, hogy az egyén jobban megismerje saját érzelmei és cselekedetei mozgatórugóit. A beszélgetések során direkt tanácsadás nem zajlik, hiszen alapelvünk, hogy mindenki a saját életének az ismerője. Ugyanakkor közösen gondolkodunk az aktuális nehézségekről és élethelyzetekről, amelyekkel való megbirkózást egyénre szabott és szakmailag is helytálló javaslatokkal és új nézőpontokkal tudjuk segíteni.
Nevelési tanácsadás
A nevelési tanácsadás során elsősorban a szülővel, szülőkkel történik konzultáció a gyermeket érintő kérdésekben. A beszélgetések alkalmával a szülők a nehézségeik, mellett az meglévő jó gyakorlatokról is közösen gondolkodnak a szakemberrel.
A konzultációk célja, hogy a szülők nevelési helyzetekkel kapcsolatos bizonytalanságai oldódjanak, újabb kommunikációs és viselkedéses készségeket alkalmazhassanak a gyermek nevelése során.
A konzultációk többségében a szülőkkel zajlanak, de a folyamat során a szakember javasolhatja a gyermekkel való egyéni és szülővel/szülőkkel közös beszélgetést is.
Konfliktuskezelés - mediáció
A konfliktuskezelés során a semleges, harmadik fél közvetítőként van jelen, azaz arra törekszik, hogy a vitában álló felek közösen találjanak egy olyan megoldást, amely mindkettőjüknek megfelel. A mediátor olyan kérdéseket, eszközöket használ, olyan nézőpontokat vet fel, amelyek segítségével a felek hidat építhetnek egymás felé, ahelyett hogy a közöttük lévő szakadék tovább mélyülne.
Kik fordulnak hozzánk?
A leggyakrabban szülő - kamaszgyerek közötti konfliktus rendezésében segítünk, de gyakran előfordul a szülő - nagyszülő közötti nézeteltérés is.
Pár- és családterápia
A pár-és családterápia során a szakemberek elsősorban a pár és a családtagok közötti kapcsolatokra fókuszálnak. Amikor egy probléma felmerül, akkor nem csak egyénileg vagyunk benne érintettek, hanem a közvetlen kapcsolatainkra, családi és párkapcsolati életünkre is nagy hatást gyakorol. A családterápiás alkalmak során a szakemberek a családtagok bevonásával, az ő nézeteik és véleményük meghallgatásával együtt tárják fel a kommunikációban, valamint cselekvésekben megjelenő tipikus nehezítő és akár problémát mélyítő tényezőket, illetve emellett az egyénekben és a kapcsolatokban megjelenő erőforrásokra is hangsúlyt helyeznek.
Csoportos szolgáltatásaink
Irodalomterápiás csoportok
A csoportos formátum a hasonló helyzetek, megoldási stratégiák megosztásával, a nézőpontok megsokszorozásával segíti a fejlődést – az irodalmi szöveg maga is egy új nézőpontot képvisel, amely segít újrakeretezni, átfogalmazni, és ezáltal megérteni, felismerni nehézségeink dinamikáját.
Irodalomterápiás csoportok kiskamaszoknak
11-14 éves kiskamaszoknak szóló csoport.
A csoportfoglakozások célja a szorongással és az iskolai problémákkal való megküzdés segítésére.
A gyerekcsoportokat heti rendszerességgel, szerdánként 17.00 és 18.30 óra között tartjuk.
Irodalomterápiás csoportok szülőknek
Bármilyen életkorban lévő gyermekek szüleinek.
A szülőcsoportokat kétheti rendszerességgel, keddenként 17.00 és 18.30 óra között tartjuk.
A csoportok nyitottak, így a jelentkezés folyamatos. Jelentkezni lehet Király Hajnal irodalomterapeutánál, soderparti21@gmail.com.
Szakemberek:
Király Hajnal irodalomterapeuta
Borka Csizmazia Kincső irodalomterapeuta
Művészeti önismereti csoport középiskolásoknak
"Erő-Forrás"
Önismereti és személyiségfejlesztő élményműhely fiataloknak (15-19 év)
A foglalkozások célkitűzése, hogy a fiatalok szabadon, biztonságos keretek között dolgozhassanak az érzelmeikkel és az őket foglalkoztató kérdésekkel. Olyan belső erőforrásokat keresünk és erősítünk, melyek segítik a résztvevőket, hogy több pozitív érzelmet éljenek meg a mindennapokban, boldogabbá, rugalmasabbá váljanak.
Ehhez segítségünkre lesz a mese és a fantázia világa, valamint a különféle művészetterápiás technikák alkalmazása.
A csoport novemberben indul, maximálisan kb. 10 fő (15-19 év) részvételével.
A foglalkozások november elejétől április végéig tartanak. Kéthetente kedden kerülnek megtartásra 16.30-tól 17 óráig a Szeged, Kálvária sgt. 14-ben, a Bibliotéka Egyesület épületében.
A csoportot vezetik:
Dr. Lobanov-Budai Éva (mentálhigiénés egészségfejlesztő, gyógypedagógus, mese-és rajzvizsgálati szakértő)
Lobanov Artyom PhD (rajz- és vizuális-kultúra tanár, művészetterápiás asszisztens)
Jelentkezni a csoportba október 15-ig lehet Dr. Lobanov-Budai Évánál
címre megküldött jelentkezési adatlappal, melyet külön egyeztetett időpontban egy személyes első interjú követ.
A jelentkezési lap, az Adatkezelési tájékoztatónk, valamint az Adatkezelési hozzájárulás dokumentumai alábbiakban olvashatók.